zaterdag 6 november 2010

Personal: Hoe je het best kunt sparen - My Way

Vandaag ga ik jullie mijn manier van sparen laten zien! Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, en dat jullie het leuk vinden!


Als eerst: Je inkomen
Heb je werk? En zo ja, wat verdien je?
Heb je kleedgeld? Zo ja, wat krijg je?
Krijg je zakgeld? Zo ja, wat krijg je?

Ik zal er even antwoord op geven:
Heb je werk? Ja. Wat verdien je? Ongeveer 30 euro in de maand (soms meer, soms minder).
Heb je kleedgeld? Nee. -- (als ik ga winkelen, dan geven mijn ouders gewoon geld, maar dat is dan alleen voor kleding, make-up etc. moet ik zelf betalen)
Krijg je zakgeld? Ja. Wat krijg je? 4 euro in de week (sommigen vinden dat weinig, ik vind het wel prima, zo!)

Mijn inkomen bedraagd dus rond de 46 euro in de maand.

Maar, hoe ga je dan sparen?
Ik heb iets heel makkelijks bedacht, of nouja, voor mij is het best wel makkelijk.
Ik krijg mijn foldergeld op mijn bankrekening gestort.
Aan die bankrekening hoef ik niks te pinnen, het kan wel, natuurlijk! Maar ik heb bedacht; Dat laat je even met rust.

En dan het zakgeld, die ga je opdelen.
Zo doe ik dan per week 1 euro in mijn spaarpot, en de rest van de 3 euro gaat in een andere spaarpot (die je zelf open kan maken!).
Zo spaar je voor later, maar ook voor andere dingen.
Dan heb je dus ongeveer 12 euro in de maand voor jezelf. En dat kan je dus weer uitgeven.
En wil je grote dingen kopen, zoals een mooie parfum, of een dure nagellak, dan kan dat!

En aan je bankrekening hoef je niet te zitten, tenzij je iets extreem duurs wil kopen, waarvoor je hebt gespaard.

Image and video hosting by TinyPic


Voor mij werkt dit echt perfect. Eerder deed ik namelijk nooit meer geld in mijn spaarpot,
terwijl ik daar later van moet leven, eigenlijk! Dus vandaar dat ik dat heb ingelast!
En dat zakgeld kun je dus gewoon gebruiken voor je dagelijkse leven, of voor je uitgaansleven, of voor je make-upleven!
En je bankrekening, tja.. Die is nu voor het sparen, als je bijvoorbeeld iets moois wil kopen.

Ik heb nu €57.00 (ong.) op mijn bankrekening (dat is écht weinig, voor mijn gevoel!)
Maar als er steeds rond de 30 euro op komt, (of meer, of iets minder), dan heb je dat zo opgebouwt tot honderd euro!
En als je geld over hebt van je zakgeld, stort je dat erbij, en zo begin je elke maand overnieuw met 'sparen'!

Sommigen vinden dit waarschijnlijk 3 keer niks, maar voor mij werkt het!
En natuurlijk haal ik nog wel geld van mijn bankrekening, als ik bijvoorbeeld persé die lekkere parfum wil hebben, of ik wil gewoon make-up kopen! Als het maar met mate blijft!

Veel succes!

Liefs, Esmay

8 candy's:

Anoniem zei

Ik spaar iedere maand €60,00. Knap he. Sta er zelf ook van te kijken. Liefs, xxxx

Tatjana zei

Ik geef echt mega veel geld uit, maar ik spaar ondertussen ook nog wel een beetje! :)

Josephine zei

Handig zeg! Ik krijg elke week 6 euro zakgeld tijdens school en 5 euro in de vakantie.

Simone zei

hihi ik spaar best veel, maarja dan kan ik op het eind van het jaar wel 3 weken naar zweden (;

Anoniem zei

Hmm ik hoef niet echt te sparen, want in de zomervakantie werk ik altijd heel veel en dat zet ik dan op mijn rekening waar ik niet aan kan komen. Verder heb ik 90 euro in de maand want ik verdien 10 euro per week aan schoonmaken, en 50 euro zakgeld. Kleding enzo betalen mijn ouders dus. Mijn geld gaat dan op aan school (supermarkt, broodjes etc) en uitgaan en verder nog wat make up en sieraden maar dat is niet zo veel!

Esmay (admin) zei

@ Anoniem: Krijg je 50 euro zakgeld per maand? Dat is best wel veeel eigenlijk :O!

Rosa zei

Zo doe ik het ook ongeveer. ik heb2 bankrekeningen, aan de ene zit ik niet, dus daar spaar ik op en aan de andere pin ik.
x

Esther zei

Ik heb twee bankrekeningen! Een om uit te geven en een om te sparen. Ik spaar zo'n 450 euro per maand, rest geef ik lekker uit. Ik krijg niets van mijn ouders, helaas :)


my sweet candy life is begonnen op 13 augustus 2010 als 'n blog die niet echt een catergorie had. en ... dat heeft de blog eigenlijk nog steeds niet. alles wat online komt is in ieder geval 100% esmay - dat ben ik -.
maar weetje, misschien moet je me maar gewoon volgen, dan word je wel op de hoogte gehouden, ghihi. ^-^

Follow my sweet candy life

mail

esmaydeolde@gmail.com
Mogelijk gemaakt door Blogger.

archief

GFC