donderdag 19 juli 2012

COLUMN in de sportschool

Vastleggen in volledig scherm 19-7-2012 114820.bmp
Ik zit nu al sinds het begin van dit jaar bij een sportschool. En elke week ben ik er wel een paar keer te vinden. En ik niet alleen: ook wel een paar andere mensen die er komen om zichzelf lekker in het zweet te werken. Zo zijn er verschillende types mensen die er komen, en de meest opvallende heb ik voor je verzameld. 

We beginnen met de meisjes die er maar komen zodat het lijkt alsof ze aan sport doen. Die lopen een beetje op de loopband, 
roeien met 1 km per uur en zitten vooral op een apparaatje te kletsen. Heel leuk en aardig, maar ik ga toch liever terassen met een drankje erbij!
 Dat scheelt toch heel wat! ( abonnement sportschool: €20.00, groene thee op 't terras: €2.50, ka-ching! )

Van meisjes naar jongetjes.
Jongetjes die zo gespierd willen zijn waar Hulk Hogan jaloers op zou worden. Stoer doen met het gewicht op + 25 kilo ( hey: het zijn nog jóngetjes hé! ) en stoer

doen voor hun vrienden ( of natuurlijk voor de meisjes die er maar gewoon komen voor het "zijn", zie eerste stuk ). Heel stoer, maar om indruk te maken heb je toch wel meer nodig dan die 25 kilo!

Dan hebben we nog
mannen die hun bierbuik zat zijn. Die trainen en trainen en trainen, allemaal om die bierbuik weg te krijgen. Ja guys, misschien ná het sporten niet aan het bier?!


En natuurlijk de
gespierde mannen, die al ontzettend hebben getraind om zover te komen en nu alleen nog maar meer willen. Want stél je voor dat die spierbal een klompje vet word, that's nót gonna happen! Dus het liefst elke dag naar de sportschool om na het werk nog "even" 2 uur hun geliefde spiertjes te verwennen. Het is maar wat je leuk vind.


Natuurlijk zijn er nog wel meer types in de sportschool, maar dit is toch hoe ik het zie. Waar ik zelf bijhoor? Ik hoor bij de meest voorkomende variant: de mensen die hun conditie willen verbeteren en het stiekem ook gewoon leuk vinden om zichzelf in het zweet te werken. Ja, ik denk dat ik daar bij hoor. Maar bon, I have to go: de crosstrainer wacht op me!



FOLLOW : TWITTER // BLOGLOVIN // FACEBOOK // INSTAGRAM 

22 candy's:

Gerrianne zei

De eerste types in de sportschool zijn er om je aan te ergeren. Ik denk dan vaak; whatádafuq, wat doe je hier? Kletsen en niet sporten, bleh. Ik hou er van om in een sportschool allemaal zwetende mensen te zien, die met een 'big smile' en een voldaan gevoel de sportschool verlaten. Auw, ik mis het echt even weer! Goede column!

StyleByBo zei

Haha, wat een leuk artikel. Grappig geschreven!

Naomi zei

Grappig geschreven. Ik herken het wel. Ik sport daarom ook liever alleen. Meisjes kletsen zooooveel.

Ann zei

Haha, leuk artikel !
Ik ga zelf niet naar de sportschool, maar als ik dat wel zou doen dan hoorde ik vast bij de meisjes die doen 'alsof' ze sporten maar vooral kletsen.. =)

Daniëlle Springer zei

Erg leuk om te lezen en erg grappig geschreven.

Nieke zei

Wat een leuk stukje! Ik ga zelf momenteel niet vanwege een dure sportschool (betaalde ik maar 20 euro, 50 euro per maand pfoe!) en de zomerperiode. Ik behoor zelf tot een zeldzame groep.. Mijn weerstand wordt ontzettend laag als ik niet sport, ik heb altijd topsport gedaan dus ben er gewoon aan gewend. Ik ga natuurlijk ook om mijn conditie bij te houden en een beetje plaat buikje te houden!

Pixels By Emilia zei

Haha zo leuk geschreven :). De sportschool waar ik sportte was heel klein en daar waren op een gegeven moment alle apparaten bezet door het eerste type dat je beschrijft. Super irritant als je moet wachten op iemand die met 1km/u over de loopband waggelt hihi. X

Laura. zei

Leuk artikel x

Charlotte zei

Leuk geschreven!
goed van je dat je sport!xx

Elize-Thebigguide zei

Wat leuk geschreven! en het klopt haha :D

Tessa: zei

Haha, leuk geschreven. In mijn sportschool komen inderdaad dezelfde types voor!

Joyce zei

haha, leuk geschreven!

Cynthiiaa zei

Ook één van de redenen dat ik dus niet naar de sportschool ga. :') Vele zien het om een plekje te ouwehoeren. Ga toch weg main, laat mij trainen. xD Eh, keeep up the good work!

Lifesplash zei

Hahaha, true! Leuk geschreven. :) Ik zat zelf ook op de sportschool maar bij mij stikte het van de mensen die wouden afvallen. Ik heb echter maar 1 jongen echt zien afvallen en de rest gaf het al op na twee maanden, echt zonde.
Maar move over sportschool, ik wil hardlopen en hockeyen hell yeah!

Lisanne zei

wat kan jij leuk schrijven zeg1
liefs

Anoniem zei

Hahah leuk geschreven!

Liefs.

Chelles Blog zei

Wat een leuke column zeg! Ik ben ook een tijdje lid geweest van de sportschool en ik herken de types wel

Barbara zei

Ik merk dat het 'publiek' heel erg verschilt per sportschool. Sommige sportscholen zijn echt gericht op krachtpasters en daar lopen dan alleen van die spierbundels rond. Ik hou daar toch niet zo van. Gelukkig heb ik sinds 2 jaar de allerleukste sportschool ever gevonden. Daar zitten alle leeftijden door elkaar en zowel mannen als vrouwen, maar dan wel voornamelijk getrouwde mannen en niet van die types die naar je kont zitten te gluren wanneer je braaf de squat uitvoert... :-)

Lien zei

Heel leuk artikel! :D

Debbie zei

Hahaha wat een leuk blogje... Ik ben sinds 2 weken (na 4jaar terug) weer op de sportschool te vinden. En ik geloof dat ik bij geen van de clubjes hoor. Want ik sport voor me conditie en omdat ik wil afvallen. Maar kan niet zo actief sporten als de meeste vanwege me beperking... Maar ben er dus zeker niet daar voor het kletsen, want ik sport alleen.

beautyforgirls zei

Zelf ben ik vorige maand ook begonnen met sporten. 3x in de week ga ik. Dit hou ik nog steeds aan en vol. Soms is het ook wel lekker.
Liefs, xxx

Nicole zei

Haha, leuke column! Vooral die eerste twee types zijn zéér herkenbaar. :D


my sweet candy life is begonnen op 13 augustus 2010 als 'n blog die niet echt een catergorie had. en ... dat heeft de blog eigenlijk nog steeds niet. alles wat online komt is in ieder geval 100% esmay - dat ben ik -.
maar weetje, misschien moet je me maar gewoon volgen, dan word je wel op de hoogte gehouden, ghihi. ^-^

Follow my sweet candy life

mail

esmaydeolde@gmail.com
Mogelijk gemaakt door Blogger.

archief

GFC