zaterdag 6 augustus 2011

personal: no buy - hoe hou je dit vol?

Image and video hosting by TinyPic
Ik had - volgens mij- al eerder zulke tips gegeven, maar iemand vroeg of ik tips wilde geven, en aangezien die anderen een beetje zijn verouderd, hier mijn tip and tricks. Want het kán soms lastig zijn, zo'n no-buy.
Image and video hosting by TinyPic
tip éen
Vermijd krantjes/foldertjes. Heel leuk allemaal, die acties. Maar de verleiding is heel erg groot dat je iets ziet in de aanbieding. En dan denk je: Ja maar hij is in de aanbieding! Nee is nee.

tip twee
Ga niet nutteloos naar de winkels. Dan is de verleiding ook erg groot om toch wat te kopen. En als je met iemand mee moet? Neem dan gewoon geen geld mee! Dan kan je ook niks kopen. Oke, misschien zegt die persoon: Je mag wel wat lenen. NEE!
Image and video hosting by TinyPic
tip drie
Kijk alvast naar het einde. Hoeveel geld je dan hebt bespaard, en hoeveel geld je nu op de bankrekening hebt staan. Daar word je vast vrolijk van én gemotiveerd!

tip vier
Haal oude dingen weer uit de kast. Oude make-up spullen en oude kleding, die je een tijdje bijv. niet hebt gebruikt of gedragen. Jij hebt weer "nieuwe" kleding en je ontdekt weer "nieuwe" make-up!
Image and video hosting by TinyPic
tip vijf
Zeg elke dag tegen jezelf in de spiegel: Ik kan dit, ik ga dit doen. En dat dan een stuk of tien keer achter elkaar. Het lukt je!

Hebben jullie nog tips?

With love.

9 candy's:

Claudia zei

Ik ga op 't moment vaak van huis met maar een klein bedrag (10 euro maximaal) en geen pinpas. Scheelt ook een hele hoop :)

Charlotte Bxl zei

Leuk artikeltje :-)

Noelle zei

Goede tip die laatste haha. Wat persoonlijke motivatie :P Ik heb weleens een no-buy gehad, ging vrij makkelijk omdat ik weinig keek naar andere blogs en niet constant in de webshops zat te neuzen :P Ook kijk ik regelmatig naar makeup collection videos en daarvan word ik ook gierig :P

beautyforgirls zei

Hele handige tips. Ik stort al mijn geld weg op de spaarrekening. Zo kom ik er minder snel aan.
Liefs xxx

Aleida zei

Pinpas sowieso thuis laten, en aan het begin van de week een vast bedrag pinnen, zorgt er ook voor dat je geen nutteloze dingen in supermarkten gaat kopen ;)

Anoniem zei

Handig artikel. Ik moet volgende maand een no buy aangezien ik deze maand al zoveel geld heb uitgegeven :(

Annelieke zei

Als ik even niets wil kopen(beauty producten dan) dan houd ik meestal een project 10 pan. Hier kan je dan ook mee bezig zijn in plaats van speuren naar nieuwe dingen en zo ruim je gelijk je stash op. :)

Anne zei

Eerlijk houd ik nooit een no buy, maar door dit bericht het lijkt het me toch wel een slim plan omdat volgende maand te doen! Thanks!
xx

Anne zei

Eerlijk gezegd houd ik nooit een no buy, maar dankzij dit bericht ga ik dat toch maar eens doen volgende maand. thanks! xx


my sweet candy life is begonnen op 13 augustus 2010 als 'n blog die niet echt een catergorie had. en ... dat heeft de blog eigenlijk nog steeds niet. alles wat online komt is in ieder geval 100% esmay - dat ben ik -.
maar weetje, misschien moet je me maar gewoon volgen, dan word je wel op de hoogte gehouden, ghihi. ^-^

Follow my sweet candy life

mail

esmaydeolde@gmail.com
Mogelijk gemaakt door Blogger.

archief

GFC